uplink-gemini/articles/2021-09-07_001-avto-je-izdahnil.gmi

19 lines
2.6 KiB
Plaintext
Raw Permalink Normal View History

2022-01-07 15:32:19 +01:00
# Avto je izdahnil
Zgodilo se je, kar se je morallo zgoditi. Citroen C4 Picaso, 2009, 1.6 … je odšel na večno parkirišče. Že dalj časa je imel težave z motorjem. Pil je veliko olja, občasno se je malo pregreval … Nikoli nisem imel posebej dobrega občutka.
Potovali smo z njim. Letos smo bili na morju, v zadnjem letu sem prevozil okoli 20.000 kilometrov. Zadnja pot je bila iz Ljubljane proti Lendavi. Načrt je bil tak, da se ustavim v Mariboru, kjer doma poberem še nekaj malenkosti iz stanovanja in jih peljem v Lendavo. Pri izvozu z avtoceste je nekajkrat pocukal. Takoj je bilo jasno, da je nekaj narobe. Vprašanje je bilo le koliko je bilo narobe. Z nekaj dodatnega plina je motor normalno stekel in pripeljal sem do bloka. Ustavil, skočil v stanovanje. Kake pol ure je trajal postanek dovolj, da se avto malo ohladi.
Prišel je čas za nadaljevanje vožnje. Štart motorja ni uspel. Motor je cukal, ampak ni vžgal. Še en poskus. Malo več plina. Motor je stekel, po začetnem cukanju je začel lepo delovati. Mogoče bo še ok?
Zapeljem proti avtocesti. Čez kakšne tričetrt ure bi rad bil v Lendavi. Tik pred uvozom na avtocesto pisk in opozorilne lučke. Nivo hladilne tekočine je padel pod kritično mejo. Na zaslonu se izpiše “STOP”. Namesto na avtocesto, zavijem na avtobusno postajo. Sobota je, na srečo avtobusov ni. Pod avtomobilom je nastala lužica. Preverim rezervoar hladilne tekočine prazen je.
No, tega problema ne morem rešiti sam. Pokliče asistenco in čakam. Tovornjak se pojavi čez pol ure in naloži avto. Odpelje me do servisa, kjer bi popravili avto. Servis v soboto popoldne seveda ne dela. Pred servisom me že čaka prevoz do Lendave super, da se je vsaj potovanje dobro končalo.
Avta se ne da popraviti je sporočil mehanik razpoka se je pojavila na bloku motorja. Možna je menjava motorja ki pa stane. Več kot je avto vreden. Gre za motor, ki velja za enega slabših, na vsakem od servisov, kjer so ga imeli priložnost popravljati, so mi povedali, da bo kmalu prišel njegov čas. Delujočih motorjev te vrste je le še malo. Pred časom je mehanik našel enega, ki pa ga je naročnik drago plačal. Čas za odločitev. Prodaja oziroma razgradnja. In nakup novega.
Tako se končuje tri in pol leta dolga saga z nikoli povsem dobro delujočim avtomobilom. Naslednji bo nov, rabljenega ta trenutek res, res, res ne bi.
Kolikor je bil ta avto lep in udoben, razgleden in uporaben, prostoren in varen … nikoli ni zares delal tako kot bi moral. Pil je velike količine olja, imel je težave z izpuhom, za servise sem plačal malo bogastvo. Upam, da ga predelajo v nekaj bolj uporabnega.